• personalisere din oplevelse på 3M-websteder
  • vise dig annoncer skræddersyet til dine interesser
  • anonymt indsamle statistisk information for at øge stedets funktionalitet og ydeevne.

Acceptér og fortsæt

3M™ Scotch-Weld™ hurtig lim sætter ny rekord i Guinness World Records®.

3M™ Scotch-Weld™ hurtig lim sætter ny rekord i Guiness World Records®. Rekorden er en realitet efter det tungeste løft med lim, der holdte 8,1 tons i luften i en time.

Se filmen fra rekordløftet her.

3M™ Scotch-Weld™ hurtig lim satte for nyligt verdens rekord i Guinness World Records. Limen løftede en 8,1 tons gaffeltruck, og holdte den over jorden i en time. Denne enestående bedrift sætter ny verdensrekord for den tungeste vægt, der nogensinde er løftet med lim. Gaffeltrucken blev suspenderet fra en kran fastlimet med 3M™Scotch-Weld™ hurtig lim PR100 på en stålcylinder med en klæbeoverflade på bare 7cm i diameter.

"3M har længe været kendt for sin ekspertise inden for klæbestoffer," siger Brian Brady, Business Manager for 3M Industrielle lim og tape. "Vi er glade for, at denne demonstration viste, hvor stærke og pålidelige 3M Scotch-Weld™ hurtig lime kan være."

Løftet af gaffeltrucken blev udført af ingeniørerne Jens Schoene og Dr. Markus Schleser fra RWTH Aachen universitet og vist i det tyske TV program Terra Xpress. Guinness World Records dommer Olaf Kuchenbecker var til stede for at overvære løftet og bekræfte den nye verdensrekord. Det tyske ingeniørteam måtte opfylde adskillige krav for at kunne overgå den tidligere rekord på 8.01 tons, men det lykkedes takket være den enestående præstation fra 3M Scotch-Weld™ hurtig lim.

Den rekordsættende 3M Scotch-Weld™ PR100 tilhører 3Ms brede sortiment af Scotch-Weld™ hurtig lime, som er tilgængelige verden over i utallige kombinationer til klæbning på forskellige overflader.

”Denne teknologi er et praktisk og bekvemt alternativ til traditionelle fastgørelsesmetoder som bolte, svejsninger, nitter samt skruer i mange industrielle opgaver, der kræver høj styrke” udtaler Brian.

Udover verdensrekorden, der bekræfter produktets utrolige styrke ved ekstrem anvendelse, er 3M Scotch-Weld™ hurtig lim også et økonomisk fordelagtigt alternativ til mange generelle opgaver i industrien. Normalvis kræver det kun få dråber lim for at skabe stærke samlinger til mange metaller, plast og gummi. Disse super hurtig-hærdende lime opnår håndteringsstyrke med hundredvis af materialekombinater på fem til ti sekunder og når 80 procent af deres fulde styrke på en time. Yderlige egenskaber som svag lugt, høj temperatur modstandsdygtighed samt fleksibilitet for at modstå vibrationer, gør dem lette at anvende til utallige opgaver. Endelig, som bevist af denne nye verdensrekord, besidder disse produkter tonsvis af styrke.

Scotch Weld