Company Information

Arkiverede pressemeddelelser

Ved medieforespørglser ring venligst til 3M Danmarks Kommunikationsafdeling på 4348 0100

Campingforhandlere
3M Danmark og camping forhandlere, fordelt over hele Danmark, indgår visionær og innovativ aftale der sikrer kunderne rent og velsmagende drikkevand i deres nye vogne.

Fugemasse
Nu tilbyder 3M et helt nyt sortiment indenfor lim og fugemasser til blandt andet limning, fyldning, forsegling og vandtætning.

Vendelbo
Alle autocampere fra Vendelbo Vans som leveres fra den 1. januar 2009 såvel nye som brugte - leveres forberedt til 3M vandbehandlingsanlæg.

Vandfiltre
Så er der forfriskende nyt til campingfolket og sejlerne. Det evige besvær med rent og velsmagende drikkevand til ferien kan nu løses med et banebrydende vandfilter, der er lige til at installere i eksempelvis campingvognen.

Miljøvenlig Post-it
Nu kan 3M’s klassiske og verdensberømte Post-it Notes fås i en særlig miljøvenlig udgave. De nye Post-it Notes er udelukkende fremstillet af genbrugspapir.

HIN
3M A/S har indgået en distributionsaftale med firmaet HIN A/S, som er blevet distributør af 3Ms antistatiske produkter. Aftalen trådte i kraft den 10. december 2007, og betyder at HIN fremover vil fokusere på 3Ms produktportefølje, når det drejer sig om antistatiske løsninger. 3Ms serie inkluderer blandt andet antistatiske poser, håndledsbånd og måtter.

Cool Patches
Med Cool Patches fra 3M Nexcare™ kan både børn og voksne hurtigt få dæmpet hovedpinen eller lindret feberen. De er nemme at bruge og effektive fra første sekund.

Aearo
3M og Aearo Technologies Inc. er nået til enighed omkring 3M’s overtagelse af Aearo. Virksomhedsopkøbet vil forstærke 3Ms position inden for personlige sikkerhedsprodukter.

S-Com
3M har indgået en aftale med virksomheden S-COM Denmark, som bliver ny distributør af en række af 3Ms mange produkter indenfor el, elektronik og telekommunikation. Særligt fokus er der på Volition™ Kobber produkter til netværksløsninger. Det vil fremover være muligt at bestille disse produkter gennem S-COM Denmarks internetbutik

Air Tool
3M er kendt for sit brede slibeprogram indenfor industrien, og nu går virksomheden skridtet videre med lanceringen af en serie luftdrevne excenterslibere. Dette markerer 3Ms indtog på markedet for luft- og el-værktøjer. De nye slibemaskiner er udviklet med udgangspunkt i brugerens behov og gør 3Ms slibesortiment komplet

Fartbump
3M lancerer nu et fleksibelt og praktisk fartbump af gummi, der som det første af sin slags er blevet typegodkendt af Vejdirektoratet.

Easy Clean Pen
Klæbestofrester og mærker fra mange typer tuscher fjernes nemt og hurtigt med den nye Scotch Easy Clean Pen fra 3M.
Hele historien

Nyt samarbejde sikrer etablering af komplet FTTH-infrastruktur
Markedet for etablering og vedligeholdelse af fiberoptisk infrastruktur eksploderer i denne tid. HUBER+SUHNER og 3M har indgået et strategisk samarbejdet for at kunne opfylde markedets krav til komplette løsninger til fiber-til-hjemmet.

Fjollefilm
3M lancerer en række lysreflekterende film og folier med to forskellige farveeffekter.

TL20
3M lancerer en avanceret og økonomisk temperaturlogger, der registrerer, hvis dine varer udsættes for uhensigtsmæssige temperaturer under forsendelse.

DMS
3M Digital Media Systems lancerer to serier af digitale projektorer med Vikuiti Super Close Projection: en teknologi, der gør det muligt at fremvise store billeder på kort afstand.

Biotrace
3M har den 28. november 2006 annonceret, at de har underskrevet aftale om at overtage Biotrace International PLC, en engelsk producent og leverand af industrielle, og mikrobiologiske produkter som anvendes i fevareindustrien, hospitaler, pharma og forsvaret.

Behageligt indeklima
Ny usynlig solfilm sikrer bygninger behageligt indeklima – uden at gå på kompromis med bygningens ydre.

Data sikkerhed
Hacking, trojanske heste og virus er ofte det, vi forbinder med datasikkerhed, og også der fokus ligger, når medier eller private samtaler drejer ind på emnet. De færreste tænker på den manglende datasikkerhed, vi selv udviser i dagligdagen. Men hvad hjælper det, at have en sikker linie til sin netbank, hvis naboen bare kan gå en tur i banken og hente de samme oplysninger via bankassistentens skærm?

Gør afdækningen lettere
Scotch® Blå afdækningstape udvider sortimentet, og gør det nu endnu lettere at gøre det selv.

Ny adm direktør
Martin Storm er udnævnt til administrerende direktør i 3M Danmark pr. 1. november 2006. Martin Storm kommer fra et job som Six Sigma Black Belt for 3M Danmark.